Yanlış Anahtar Kelime Seçimleri

RauL

New Member

Anahtar Kelime Yamyamlığı Nedir?

Web sitenizde aynı anahtar kelimede yükseltmeyi amaçlayan birçok sayfanız varsa bu, o sayfaların birbirleriyle rekabet edeceği anlamına gelir. Bu durum, “anahtar kelime yamyamlığı” olarak adlandırılır.

Birbirleriyle rekabet eden sayfaların fazla olması, sayfalarınızın daha az otoriter olmasına ve daha düşük tıklama oranına sahip olmasına neden olur. Daha iyi trafik, daha iyi dönüşüm için birbiri arasında rekabet eden sayfalardan kurtulmalısınız.

İçeriğinizi Yamyamlamak

Basitçe ifade etmek gerekirse, anahtar kelime yamyamlığı; iki sayfa arasındaki tıklama oranını (TO), bağlantıları ve dönüşümleri bölme eylemidir. Bu sayfalar, tek bir sayfaya dönüştürülmeli veya her sayfa için farklı anahtar kelimeler hedeflenmelidir.

Web siteniz üzerinden ayakkabı sattığınızı varsayalım. “Stiletto Ayakkabı” anahtar kelimesini hedefleyen iki sayfanız olması, bu duruma verilebilecek en iyi örneklerden biri olacaktır.

Burada aynı başlık etiketine ve benzer sayfa içeriğine sahip iki farklı web sayfası var (Farklı URL’ler olsa da). Bu, net olarak bir anahtar kelime yamyamlığıdır.

Bu sayfalar, “stiletto ayakkabıları” ve “özel stiletto ayakkabıları” hedeflemiş olabilir fakat bu durum bir kopyadır. Bunların, farklı şeyler sunan iki ürün seti olduğunu yansıtacak şekilde düzenlenmesi gerekir.

Bu şekildeki iki sayfanız belki de ilk sayfada 7. ve 8. sırada olabilir, bu size iyi görünebilir. Burada yine bakış açımızı değiştirmeliyiz. Nasıl mı?

Bu iki sayfanın tek bir sayfada birleştirildiğini ve ortalama konumunuzun 3 olduğunu hayal edin :)

Neden İki Kez Sıralama Almak Bir Kez Sıralama Almaktan Daha Kötüdür?

Birbirine yamyamlık yapan sayfalar iki farklı anahtar kelimeyi hedefliyorsa her ikisinin de sıralama alması harikadır ancak aynı anahtar kelime için iki farklı sayfa sıralama alıyorsa şunlar olur:

Sayfalarınızın Otoritesine ve Kalitesine Zarar Verirsiniz

Sayfalarınız, birbiriyle rekabet eder. Her biri diğeriyle sayfa görüntülemesi için savaşır ve ikisi de alaka düzeyi yüksek bir sayfa olmak yerine yalnızca orta düzeyde alakalı görünür. Ayrıca anahtar kelime yamyamlığı, Google’a içeriğinizin sınırlı olduğunu ve aslında hedef anahtar kelimeyle hiç alakalı olmayabileceğini söyler.

Google Alakalı Sayfayı Düşürebilir

Google, bir web sitesinin her sayfasının neyle ilgili olduğunu anlamak için elinden gelenin en iyisini yapar ancak aynı terimleri hedefleyen birkaç sayfanız varsa, yanlış sayfanın en önemli olduğuna karar verip diğerlerinin değerini düşürme ihtimali yüksektir.

Backlinkler Seyreltilir

Tek bir harika bilgi kaynağına çok sayıda bağlantı oluşturmak yerine bu gücü birden fazla sayfa arasında bölüyorsunuz. Dahili bağlantılarınız da muhtemelen aynı bilgi için insanları birkaç yöne yönlendirilecektir.

Dönüşüm Oranınızı Düşürürsünüz

Tüm sayfalardan eşit derecede iyi dönüşüm alınması mümkün değildir. Birinin dönüşüm oranı diğerlerinden daha yüksek oluyor ancak aranılan kelimeden gelen ziyaretçilerin hepsi dönüşüm oranı iyi olan sayfanız yerine birkaçına bölünüyor. Yeni potansiyel müşterilerin, mümkün olan en alakalı sayfalara, yani istediğiniz dönüşüm işlemi için optimize edilmiş sayfalara, ulaştığından emin olun. Bunu yaparsanız, kullanıcılar buldukları sayfadan daha memnun olacakları için sayfadan hemen çıkma oranını düşürür ve sayfa sıralamasını yükseltir.

Anahtar Kelime Yamyamlığını Önleme

Kendi içeriklerinizi yamyamlamadığınızdan emin olmanın en basit yolu, URL’lerinizin her birini ve bunlara karşılık gelen odak anahtar kelimeleri listeleyen bir elektronik tablo oluşturmaktır.

İyi bir anahtar kelime stratejisi, kapsamlı bir araştırmayla başlamalı ve dikkatli bir planlamayla yola devam edilmelidir. Yüksek hacimli, mümkün olan yerlerde düşük rekabet rakamlarına dayalı odak anahtar kelimeleri seçmek ve başlıkların, metaların, alt etiketlerin ve içeriğin iyi optimize edildiğinden emin olmak önemlidir.

Mevcut sayfalarınızın ne kadar iyi optimize edildiğinden emin değilseniz, Moz On-Page Grader gibi araçlar size şu anda ne seviyede olduğunuzu ve nerelerde iyileştirmeler yapılabileceğini göstermeye yardımcı olabilir.

URL’ler ve hedef anahtar kelimelerden oluşan bir elektronik tablo oluşturduktan sonra, anahtar kelime sütununda yinelenen girişler içerip içermediğini kontrol edin. Gerektiğinde, içeriği birleştirme ve birleştirmeye uygun olmayan sayfaları yeni anahtar kelimeler ile optimize etme yolunu seçin. İki veya daha fazla sayfayı tek bir sayfada birleştiriyorsanız, orijinal içeriğe giden herhangi bir backlink gücünü kaybetmemek için eski sayfalardan yeni sayfaya 301 yönlendirmesini yapmak doğru olacaktır.

Yolculuğunuza Geri Dönün

Anahtar kelime yamyamlığı, büyük sorunlara neden olabilir ancak düzeltilmesi gerçekten kolay bir sorundur. Düzenli site denetimleri, herhangi bir web sitesinin SEO sağlığı için çok önemlidir. Daha öncesinde dikkatli anahtar kelime ve içerik stratejisi oluşturmanın daha önemli olduğu görülmektedir.

Mevcut anahtar kelime yamyamlığı sorunlarını çözmenin yanı sıra, sitede zaten sahip olduklarınızla rekabet eden içerik oluşturmaktan kaçının. Yeni sayfalarınızı elektronik tablo üzerinden çapraz sorgu yaparak denetleyin. Yeni içerik üretimi, mevcut anahtar kelimeleri hedeflememeli, içerik boşluklarını doldurmalıdır.
 
Üst